Eilen kävi sitten, kuten halusin. Sain kangaskaupasta lisää virtaa ja vietin loppupäivän ja illan kellarissa. Jäi jopa syömättä... Puoli yhdentoista aikaan illalla maltoin sentään tulla yläkertaan kuvaamaan tekeleitäni.

Kangaskaupasta tulleista kankaista en voinut ommella, koska ne on kasteltava / pestävä ensin. Niinpä lykkäsin osan kankaista koneeseen ja keskityin aiemmin hankittuihin aarteisiin. Toistaiseksi jätin tilkut rauhaan, lukuunottamatta yhtä pientä karvaista pipoa, joka oli ihan pakko ommella alkuun. Tuossa se vasemmalla nököttää. Iänkaikkisen vanhasta tilkusta pyöräytetty. Uudemmasta tilkusta tein poikien pipon illan viimeisenä työnä, tässä ne ovat sovussa vierekkäin, eka ja vika.

K%C3%A4sit%C3%B6it%C3%A4%20ja%20luomenpo

Seuraavaksi tein päivällä ostetusta kankaasta neljä laudeliinaa, koska sitä kangasta ei tarvinnut pestä. Ei haittaa, vaikka ne kutistuisivat hieman. Pääsinpä siitä ostoksesta eroon heti.

Sitten siirryin monsterikankaaseen, jonka olin ostanut Eurokankaasta ihan normaalihinnalla(!). Riku kyllä ilmoitti, ettei hän enää käytä monstereita eikä mitään muitakaan värillisiä vaatteita. Pelkkää mustaa. Herra on nelivuotias!!!!!!!!!!! Hän on kuulemma kuin isä. Nyt sanoisin isälle, että on aika ostaa värillisiä vaatteita, ihan lasten takia. Ei pienen elämä saa olla pelkkää mustaa! (Anoppi on puhunut! Ugh!)

Ompelin nyt kuitenkin tämän vihreäpohjaisen monsteripaidan siltä varalta, että kaikki mustat paidat ovat pyykissä. Ihan sama, käyttääkö Riku sitä, lahja on tehty.

K%C3%A4sit%C3%B6it%C3%A4%20ja%20luomenpo

Kangasta jäi sen verran yli, että suvun pienin monsteri saa oman paidan. Annan tämän joululahjaksi. Toivottavasti saaja ei opi vielä niin hyvin puhumaan, että osaisi sanoa EI, en halua.

K%C3%A4sit%C3%B6it%C3%A4%20ja%20luomenpo

Aiemmin ommellut pipot ovat jääneet esittelemättä. Ajattelin, että talven tullen sarvi- ja kukkapipot on hyvä tehdä lämpimämmästä kankaasta, joten tein suvun tytöille fleecehatut trikoopipojen tyyliin. Näissä on vuori.

Lis%C3%A4%C3%A4%20ommeltuja%20pipoja%200

Tässä viimeisimpiä tekeleitä. Mielelläni olisin viettänyt koko yön kellarissa, mutta isäntä ei suostu sellaiseen. Hänellä pitää olla emäntä käsien ulottuvilla öisin, jotta tietää kaiken olevan hyvin... aika söpöä.

Mukavaa torstaipäivää!