Edelleenkin minun on vaikeaa tarttua "oikeisiin" ompelutöihin, vaikka kuinka tarvitsisin uusia vaatteita.

Tilkkujen kanssa sählätessäni törmäsin palaseen vanhaa pyyhettä ja muutaman sentin levyiseen kellertävään kangaskaistaleeseen. Niistähän piti oitis loihtia pääsiäiseksi käsipyyhe. Tiskipöytäni lähistölle mahtuu vain tällaisia pieniä pyyhkeitä, joten kangaspala oli juuri oikean kokoinen.

Vähän hassun mallinen siitä tuli, mutta mielestäni se on ihan kiva.

Ompeluksia%20ym%20023.jpg

(Nyt vasta huomaan, miten likainen on taustalla oleva seinä... en ota vastuuta asiasta. Otin kuvan WC:ssä, joka on mieheni ja tyttäreni käytössä / vastuulla. Pitääpä pistää heidät siivoamaan!)

Sitten löytyi laatikollinen pieniä kangaspalasia ja Pinterestin ohje. Sitähän piti heti testata.

Ompeluksia%20ym%20013.jpg

Sievä pikku pussukka siitä tulikin, vaikka vuorin vanu on aivan liian paksua. No, tässä pussissa voi kuljettaa huoletta vaikka kynsilakkapulloa - tai käsikranaattia, heh. Pussukan tekeminen oli niin kivaa, että teen taatusti toisenkin. Vuorin voisin väsätä vaikka muovitetusta pöytäliinakankaasta...

Ompeluksia%20ym%20019.jpg

Tuli minun ommeltua yksi oikea vaatekin, tai kaksi. Sorruin eilen ostamaan ylettömän pirteää omppukangasta. Kysyin isännältä, mitä siitä voisin tehdä ja hän tokaisi heti, että itsellesi yöpaidan. Ei ollut tullut mieleenikään, mutta mies sanoi heti ajatelleensa, että se on yöpukukangasta.

Tein siitä sitten perhoshihaisen paitulin ja shortsit.

Ompeluksia%20ym%20006.jpg

Viimeisistä tilkuista riitti vielä Siirin sarvihattuun. Huomenna pääsen testaamaan, käykö se päähän.

Ompeluksia%20ym%20011.jpg

Ei minusta kyllä tällä menolla tule tyylikästä koskaan, jos pukeudun samoihin kankaisiin kuin puolivuotias, hmm.